Немирівська міська громада
Немирівський район, Вінницька область

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Немирівської міської ради «Про нормативно-правовіакти з питань оренди майна комунальної власності Немирівськоїміськоїоб’єднаної територіальноїгромади»

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Немирівської міської ради «Про нормативно-правовіакти з питаньоренди майна комунальної власності Немирівськоїміськоїоб’єднаної

територіальноїгромади»

Опис існуючої проблеми

У зв’язку  із з численними змінами чинного законодавства на сьогоднішній день, а також реорганізації сільських рад шляхом приєднання їх до Немирівської міської ради виникла необхідність розробки проекту рішення Немирівської міської  об’єднаної територіальної громади  ради «Про затвердження Положення про порядок передачі в оренду комунального майна, що перебуває у власності Немирівської міської об’єднаної територіальної громади

Проблема, яку пропонується розв’язати з прийняттям цього рішення, полягає в розробці нового Положення про оренду, методику розрахунку за оренду майна комунальної власності громади та ставок орендної плати за використання об’єктів нерухомого майна комунальної власності громади. розроблено , відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»,  керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи постанови Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786 «Про Методику розрахунку і порядок використання плати за оренду державного майна» та від 10.08.1995 №629 «Про затвердження Методики оцінки вартості об'єктів оренди.

 

Цілі прийняття рішення міської ради:

 

-   врахування змін діючого законодавства у сфері оренди;

-  удосконалення організації договірно-майнових відносин щодо надання в оренду майна комунальної власності громади;

  • ефективне та прозоре використання комунального майна громади;
  • визначення порядку надання орендованого майна в суборенду;
  • врахування інтересів орендарів;
  • забезпечення інтересів громади;
  • конкретизація інших процедур пов’язаних з орендою комунальної власності громади.

 

Альтернативні способи досягнення зазначених цілей

 

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" (із змінами) державну політику у сфері оренди щодо майна, яке перебуває у комунальній власності, здійснюють органи місцевого самоврядування, тому встановлення основних вимог щодо організації орендних відносин, визначається органом місцевого  самоврядування, який відповідно до чинного законодавства  має повноваження щодо управління комунальним майном.

Альтернативою регулювання орендних відносин є відмова від регулювання. В цьому випадку передача в оренду комунального майна територіальної громади буде пов’язана зі значними ускладненнями, пов’язаними з відсутністю відповідного нормативного врегуляювання. Як наслідок, може знизитись контроль за використанням орендованого майна з боку міської ради, з'явиться ризик пошкодження майна, його втрату, виникнуть прецеденти порушення судових справ між суб'єктами орендних відносин, знизяться надходження від сплати за оренду до міського бюджету.

Отже, альтернативних способів досягнення визначених цілей не існує.

Досягнення встановленої цілі можливо тільки за умови чіткого визначення всього механізму передачі в оренду комунального майна територіальної громади.

          Прийняття рішення "Про нормативно-правові документи з питань орендних відносин для об’єктів, що відносяться до комунальної власності територіальної громади повною мірою вплине на вдосконалення орендних відносин, управління майном, проведення експертної оцінки комунального майна, задоволення потреб населення, та дозволить більш ефективно використовувати комунальне майно територіальної громади

 

Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми

 

Даний проект детально регламентує питання:

встановлення чіткого порядку передачі в оренду майна комунальної власності;

встановлення розрахункової орендної плати за комунальне майно;

порядок продовження або переукладання договорів оренди об’єктів міської комунальної власності;

порядок надання в суборенду орендованого майна орендарями

пріоритетності інтересів  громади.

 

Можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Можливість досягнення цілей, у разі прийняття рішення «Про затвердження положення  про порядок передачі в оренду комунального майна, що перебуває у власності Немирівської міської  об’єднаної територіальної громади» є цілком реальною та не потребує додаткових витрат та забезпечується у разі добросовісного виконання його вимог.

Зовнішніми факторами, що впливають на дію регуляторного акта:

- позитивні фактори – ефективне використання суб’єктами господарювання орендованого майна комунальної власності.

- негативні фактори - зміни чинного законодавства у сфері орендних відносин.

 

Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат

 

Таблиця вигод та витрат

 

Сфера вигод

Вигоди

Витрати

Місцева влада

- збільшення надходжень до бюджету міста;

- соціально-економічний розвиток міста;

- відновлення комунального майна та покращення зовнішнього вигляду міста;

- зниження соціальної напруги.

- витрати на організацію процесу надання комунального майна в оренду.

Суб’єкти господарювання

- отримання в оренду об’єктів на конкурсних засадах;

- врахування інтересів попереднього орендаря при переукладанні договорів або продовженні оренди;

- можливість ефективно використовувати орендоване майно

- виконанням взятих на себе зобов’язань щодо відновлення комунального майна міста;

- сплата орендної плати.

Населення

Прозорість процесу передачі в оренду об’єктів спільної власності територіальних громад;

підвищення ефективності використання спільного майна орендарями в розрізі підтримки його в належному санітарно-технічному стані, своєчасного ремонту та поліпшенні косметичного вигляду;

Витрати відсутні

 

Впровадження та виконання вимог запропонованого проекту регуляторного акта відповідає тим ресурсам, якими розпоряджається орган місцевого самоврядування, а також ресурсам суб’єктів господарювання, на яких розповсюджується дія запропонованого проекту регуляторного акта.

Даний проект рішення міської ради, дасть можливість залучити суб’єктів бізнесу, які мають значні фінансово-економічні ресурси до вирішення соціально-економічних потреб міста в той же час врахувати інтереси суб’єктів господарської діяльності, що мають значне соціальне та економічне значення для міста при наданні в оренду комунального майна.

 

Обгрунтування строку дії регуляторного акта

 

Строк дії регуляторного акта необмежений. У разі зміни чинного законодавства або з інших причин, в регуляторний акт будуть вноситись зміни та доповнення.

 

Показники результативності регуляторного акта

 

Результативність регуляторного акта буде здійснюватися на основі моніторингу, який буде проводитись розробником та іншими відповідними структурними підрозділами міської ради за такими показниками:

  • кількість суб’єктів господарської діяльності з якими укладено (переукладено) договори про передачу в оренду майна комунальної власності міста;
  • загальна площа приміщень комунальної власності, переданих в оренду;
  • надходження від оренди до  бюджету міської ради;
  • кількість суб’єктів господарської діяльності, що працюють за пріоритетними напрямами соціально-економічного розвитку міста;
  • модернізація і відновлення комунального майна міста;

 

Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта проводиться на основі статистичних даних.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до набрання його чинності.

Повторне відстеження буде здійснюватися через рік після набрання ним чинності. У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом аналізу якісних та кількісних показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.

Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи від дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності.

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб до цього проекту рішення можна надсилати  на  адресу:

22800 м. Немирів вул. Соборна, 26.