ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ – ВИКЛИК XXІ СТОЛІТТЯ
Дистанційне навчання - новий виклик для системи освіти. Це вимагає певних знань та умінь, швидкого реагування, обрання дієвих онлайн-інструментів для проведення уроків. Наскільки вдало організовано дистанційне навчання у Немирівському навчально-виховному комплексі «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2-ліцей» Немирівської міської ради, як педагогам та учням вдалося адаптуватися до нових умов, розповіла директор закладу освіти Гудима Т.А.
Освітній процес з учнями 5-11 класів в НВК №2 м. Немирова з 02.11.2020 р. було організовано в умовах дистанційного навчання. Для організації такої форми навчання та створення електронного освітнього середовища заклад освіти використовує платформу G-Suite for Education як основний інструмент. Основними сервісами цієї платформи є Google Classroom – сервіс управління дистанційним навчанням; Google Meet – сервіс аудіо- та відеоконференцій; Google Drive – сервіс віддаленого зберігання матеріалів до уроків, учнівських робіт із можливістю одночасного та спільного доступу до файлів; Google Календар – сервіс для планування спільних подій та заходів.
Навчальні заняття проходили згідно розкладу. Для забезпечення рівного доступу до дистанційного навчання учителі-предметники використовували такі онлайн-сервіси: Google Meet, Skype, Zoom. Контроль знань учнів здійснювався із використанням сервісу онлайн-тестів Google Forms, освітніх платформ «На урок» та «Всеосвіта». Педагоги проводили консультації за допомогою месенджерів Telegram та Viber. Обравши необхідні ресурси, учителі створювали матеріали до уроку. Було узгоджено правила взаємодії усіх учасників освітнього процесу для виконання освітніх програм, організована якісна комунікація з учнями і батьками.
З метою контролю за відвідуванням здобувачами освіти дистанційних занять, оцінюванням навчальних досягнень учнів, змістом та обсягом домашніх завдань учителі-предметники працювали з електронним журналом, використовуючи платформу «Моя школа». Роботу з ним заклад освіти розпочав ще з вересня 2020 р. Даний вид роботи сучасний, зручний, разом з тим, є однією з форм звітності учителів під час дистанційного навчання. Крім цього, для здійснення моніторингу і контролю якості дистанційного навчання у школі кожний учитель закладу освіти повідомив адміністрацію про освітні платформи, на яких працює з учнями, та посилання для підключення до уроків.
У закладі освіти створено умови і для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами: застосування допоміжних технологій навчання, підтримка з боку асистента вчителя, надання додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг з обов'язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку.
Для зручної співпраці з класними керівниками створено групу в Телеграм, де надавалася необхідна інформація щодо проведення виховних заходів.
Під час дистанційного навчання практичний психолог школи піклувалася про психологічний комфорт як педагогів, так і школярів, аби зменшити відчуття тривоги. У Classroom створено клас «Психологічна служба НВК №2 м. Немирова» для проведення в Coogle Meet практичним психологом та соціальним педагогом годин спілкування, групових консультацій, опитувань в онлайн форматі.
«Для успішного педагогічного процесу під час навчання з використанням технологій дистанційного навчання першочерговим чинником стає професіоналізм учителя, розроблення ним чіткого плану виконання освітньої програми та внесення змін до календарно-тематичного планування з урахуванням навчання в умовах карантину», – зазначила директор.