Пошук

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА про організацію роботи із звернень громадян в Немирівській міській раді за перше півріччя 2023року

Дата: 24.07.2023 11:22
Кількість переглядів: 153

Фото без опису

           На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України   від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» виконавчим комітетом Немирівської міської ради протягом 2022 року, з метою забезпечення зростання соціальних стандартів життя мешканців територіальної громади  проводиться системна робота щодо розгляду звернень громадян та вирішення порушених у зверненнях питань.

            На протязі першого півріччя 2023 року діловодство по роботі із зверненнями громадян здійснювалось у відповідності до діючого законодавства, рішення виконавчого комітету від 20.05.2021р. №3 «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян у виконавчому комітеті Немирівської міської ради» та рішення виконавчого комітету «Про внесення змін та доповнень до рішення виконкому №3 від 20.07.2022р. «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян у виконавчому комітеті Немирівської міської ради» №284.

            Так, загальна кількість звернень за перше півріччя 2023 року становить 78, що більше, ніж станом на відповідний період в 2022 році (56 звернень).

            Кількість письмових звернень громадян до органів влади в цілому має тенденцію до зменшення, в т.ч. і в зв’язку з військовою агресією рф  та докорінною переоцінкою жителями громади актуальності деяких питань в порівнянні з проблемами, що маємо під час воєнного стану.  Разом з тим, в результаті нетипової ситуації, яка склалася, з метою встановлення максимальної можливості для реалізації права громадян на звернення, в міській раді  розширено мережу контактних телефонів для зручності  в отриманні тієї чи іншої консультації суб’єктами  звернень від усіх фахівців в разі такої необхідності та зменшення при цьому приводів для звернень громадян шляхом написання заяв. Номери контактних телефонів для отримання певної інформації розміщені на сайті Немирівської міської ради в розділі «Контакти» та активно використовуються жителями громади. Цей підхід є доволі ефективним, так як шляхом роз’яснень  знімається ряд питань та пропозицій громадян, як таких що не входять до компетенції міської ради.

            В структурі звернень , що надійшли в 2023 році домінують заяви (клопотання).

Найбільш актуальні питання, що відображалися у зверненнях громадян це:

- питання соціального захисту  (26) в звітному періоді займають більшу частку від усіх звернень , так як надходили клопотання про надання   різного роду гуманітарної допомоги від внутрішньо-переміщених осіб, а також жителів громади. Також мали місце заяви від жителів громади в частині затримок з виплатою гарантованої компенсації вартості комунальних послуг громадянам за розміщення внутрішньо-переміщених осіб. Дії управління соціального захисту в межах наданих повноважень щодо цього питання були вчасними та фаховими. Проте такі компенсації здійснюються не з  місцевого бюджету, а тому діяти доводиться лише в межах компетенції та в спосіб передбачений законодавством.

    В 2023р. з  питань надання одноразової матеріальної допомоги продовжено практику прийому заяв громадян через Центр надання адміністративних послуг з метою формування встановленого пакету документів для подальшого розгляду виконавчим комітетом, депутатами міської ради , прийняття рішень та надання відповіді на звернення. А тому, як звернення, такі питання розглядаються переважно в усному порядку, надаються роз’яснення як підрозділом роботи із звернень громадян, так і керівництвом під час проведення особистого прийому. Такі звернення, як правило, не оформляються письмово.

 - питання   земельних відносин, які в 2023 році склали 8% від усіх звернень, зменшилися в структурі  звернень у звітному періоді до  10 одиниць і пов’язано це  не із зменшенням актуальності цих звернень, а із продовженням дії змін до земельного законодавства, які призупинили в цілому  та  змінили порядок забезпечення конституційного права громадян  на отримання у власність земельних ділянок, затвердження проектів із землеустрою, отримання в натурі  земельних паїв  та ін. Разом з тим збільшилася кількість звернень, що мають характер скарг, недотримання загальновизнаних правил добросусідських відносин, земельних спорів, ознаки самовільного захоплення та використання як земель комунальної власності так і тих, що надані іншим громадянам у власність чи користування за рішенням органів місцевого самоврядування.  Розгляд цих звернень відбувається комісійно згідно виданих керівництвом розпоряджень. Складання актів та підписання їх членами тимчасових комісій є підставою для узагальнення отриманих висновків, рекомендацій визначеним резолюцією керівника виконавцем звернення та головним спеціалістом по роботі із звернень громадян з метою надання вичерпних та  юридично  обґрунтованих  відповідей на ці заяви.

- питання благоустрою, комунального господарства та житлової політики все ще залишалися актуальними в 2023 році (25 одиниць). Визначення статусу стихійних сміттєзвалищ, несанкціоноване складування будівельних матеріалів, порушення правил утримання свійських тварин – це перелік характерних звернень, які мають місце в структурі звернень постійно та розглядаються у співпраці з Головним управлінням Держпродспоживслужби у Вінницькій області в межах повноважень, що надані виконавчим органам ради, шляхом комісійного вивчення. Мали місце як письмові, так і усні звернення до міської ради в зв’язку з підвищенням тарифів на водопостачання та водовідведення. Відповіді, фахові роз’яснення готувалися компетентними працівниками управління розвитку територій та інфраструктури міської ради та були доведені вчасно до заявників. Актуальними були звернення щодо проведення ремонту вулиць та доріг в сільських населених пунктах. Заявникам надавались лише проміжні відповіді через відсутність бюджету громади на 2023р. та неможливість освоєння коштів для проведення ремонту доріг, передбачених  Програмами.

- питання транспорту та сполучення мали місце в звітному періоді, так як жителі громади не завжди задоволені якістю наданих послуг. А тому, за результатами в тому числі й усних звернень до керівництва міської ради на особистому прийомі, здійснено ряд заходів щодо доведення таких послуг до певних стандартів та озвучення вимоги дотримання перевізниками умов, передбачених договорами на перевезення пасажирів, що вже були укладені . Відповідно, за зверненнями і пропозиціями будуть визначатись нові, більш зручні та економічно ефективні маршрути.

- питання охорони здоров’я  –  мали місце звернення щодо проблем із наданням ліків пільговим категоріям,  роботи медичних закладів в умовах воєнного стану, проходження МСЕК;

-  кількість звернень щодо діяльності виконавчих органів місцевого самоврядування   стосувалися надання певної інформації суб’єктивного характеру, а саме про перебування на квартирному обліку, нумерації житлових будинків, встановлення дорожніх знаків, демонтажу вуличних знаків, що мають ознаки комуністичного режиму. Періодично такі звернення надходять, реєструються та обґрунтовані відповіді надаються у встановлені терміни.

    Через органи державної влади та місцевого самоврядування надійшло 24 звернення, що становить майже третину  від загальної кількості звернень . Це переважно звернення на урядову «гарячу лінію», веб-сайти, які переадресовувались до міської ради в порядку територіального підпорядкування та відповідно до положень Закону України «Про звернення громадян». Всі вони отримані через електронну пошту. Звернення відслідковуються по термінах контролю та відповіді надаються вчасно.

    Протягом звітного періоду 2023 року до міської ради надійшло 7 колективних звернень, що ідентично  кількості зареєстрованих колективних звернень станом на перше півріччя 2022 року. Питання, що піднімалися в цих зверненнях, переважно стосувалися перейменування вулиць, проблем з припиненням роботи сільських поштових відділень, підняття тарифів на водопостачання,  порядку використання водойм загального користування, врегулювання порядку навчання дітей в навчальних закладах в умовах воєнного стану та ін.

       На виконання Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про звернення громадян» керівництвом постійно проводиться особистий прийом громадян згідно затверджених графіків та поза їх межами в залежності від обставин.  Громадянам, які бажають потрапити на особистий прийом, це право безперешкодно забезпечується та вони вислуховуються посадовими особами, що уповноважені вести особистий прийом громадян згідно законодавства,  незалежно від офіційних графіків прийому.

      З метою всебічного контролю за розглядом звернень громадян по потребі проводила свої засідання постійно діюча комісія при виконавчому комітеті міської ради з питань розгляду звернень громадян. Таких засідань у звітному періоді проведено 2. На них переважно колегіально випрацьовуються відповіді на окремі звернення та заслуховується інформація про стан роботи зі зверненнями на конкретний період.

  Усі питання, які порушуються у зверненнях громадян, що надходять до Немирівської міської ради, уважно розглядалися керівництвом міської ради та вживалися  заходи щодо максимального задоволення законних вимог громадян.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора