Пошук

Вінницька обласна Асоціація органів місцевого самоврядування інформує

Дата: 04.09.2023 12:04
Кількість переглядів: 103

Фото без опису

Президент підписав Закон, який виводять «з тіні» обробіток земель постійних користувачів - АМУ

30 серпня 2023 року Президент України підписав Закон (реєстр.№7588) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності використання земель фізичними особами та суб'єктами державного сектору економіки».

Метою даного законопроєкту є підвищення ефективності використання одного з найцінніших ресурсів громад – землі сільськогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні державних підприємств, установ, організацій, закладів освіти, задля формування законодавчих передумов для подолання існуючих загроз нашої продовольчої безпеки.

Основними положенням Закону визначено передавати в оренду для сільськогосподарського використання на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які перебувають у постійному користуванні державних підприємств, установ, організацій, закладів освіти та тимчасово не використовуються ними у сільськогосподарській науково-дослідній та навчальній діяльності.

Зокрема, підлягатимуть передачі в оренду:

 земельні ділянки, які є предметом укладених зазначеними постійними землекористувачами господарських договорів про спільну діяльність, про спільний обробіток земель, про інвестиційну діяльність, про організацію проведення сільськогосподарських робіт, договорів підряду, поставки та інших договорів з метою одержання прибутку;

 земельні ділянки, які тимчасово не використовуються для проведення досліджень у зв’язку з необхідністю додержання вимог просторової ізоляції посівів оригінального, елітного, сертифікованого насіння та садивного матеріалу плодових культур і винограду. Також, передбачається:

передача земельних ділянок в оренду на підставі рішень уповноважених органів управління державними підприємствами, установами, організаціями, закладами освіти, у постійному користуванні яких перебувають державні сільськогосподарські землі;

 визнання невід’ємною складовою цих рішень переліків земельних ділянок, які передаватимуться в оренду;

погодження зазначених рішень Міністерством аграрної політики та продовольства України;

 виключно конкурентний порядок передачі земельних ділянок в оренду – земельні торги у формі аукціону, що проводяться відповідно до глави 21 Земельного кодексу України;

 встановлення мінімального стартового розміру річної орендної плати за такі ділянки на рівні 12 відсотків їх нормативної грошової оцінки;

 затвердження зазначеним міністерством типової форми договору оренди земельної ділянки, який укладатиметься з переможцем земельних торгів;

 укладення постійними користувачами договорів оренди земельних ділянок за дозволом (згодою) їх уповноважених органів управління;

передача земельних ділянок в оренду без припинення права постійного користування ними та без вилучення їх у постійних користувачів, а також без зміни цільового призначення таких ділянок. Визначено особливі умови оренди таких земельних ділянок:  строк оренди – від 7 до 10 років;

 заборона суборенди, поновлення договору оренди, застави права оренди;

 відсутність переважного права орендаря на отримання такої земельної ділянки у власність та на укладення договору оренди землі на новий строк, а також права на відшкодування витрат на поліпшення орендованої ділянки при розірванні договору оренди постійним землекористувачем.

Також, передбачається спрямування частини орендної плати постійним землекористувачам, їх уповноваженим органам управління для використання, зокрема, на проведення науково-дослідної і навчальної діяльності та розширення матеріально-технічної бази.

Війна і Мистецтво: НАЗК запустило новий розділ на порталі “Війна і Санкції” щодо політики доброчесності в мистецькій сфері

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) запустило новий розділ на порталі “Війна і Санкції” в межах проекту “Війна і Мистецтво”https://sanctions.nazk.gov.ua/art/

Він має допомогти відстежити порушення санкцій у світових операціях на ринку предметів мистецтва.

Відтепер кожен може легко відслідкувати обіг продуктів мистецтва, які купують або продають підсанкційні росіяни. Російські олігархи, незважаючи на накладені на них санкції, досі можуть легко приховувати та відмивати свої кошти через обʼєкти мистецтва. Так, живопис, скульптури, художні ювелірні вироби – це саме те, що використовується як лазівка для обходу санкцій. Розділ “Війна і Мистецтво” сприятиме роботі з недопущення обходу санкцій, пошуку мистецьких активів підсанкційних росіян з метою подальшої їх заморозки, конфіскації та, у майбутньому, передачі Україні.

Всі ці об’єкти мистецтва відтепер будуть об’єднані в одній базі, що спростить доброчесним учасникам артринку проведення “санкційних” перевірок та ускладнить для російських олігархів продаж таких активів. У розділі “Війна і Мистецтво“ можна ознайомитись із об’єктами мистецтва, якими володіють підсанкційні особи, або які були продані чи куплені ними, починаючи з 2014 року, – з початку російсько-української війни.

Наразі в розділі є інформація про понад 300 предметів мистецтва. Серед їхніх власників – репер Тимур Юнусов (Тіматі), мілярдер В’ячеслав Кантор, модель Дар’я Жукова та інші особи, які знаходяться під санкціями через пряме сприяння війні росії проти України.

Новий розділ також дозволяє повідомити про мистецький об’єкт, який перебуває у власності росіян. Тож якщо ви володієте відповідною інформацією та доказами щодо такого активу, повідомляйте про це, заповнивши відповідну форму на порталі https://sanctions.nazk.gov.ua/art/message/

“Війна і Мистецтво“ сприятиме недопущенню обходу санкцій та пошуку мистецьких активів підсанкційних осіб з метою подальшої заморозки цих активів, конфіскації і передачі їх Україні.

Інформація, представлена в розділі, зібрана з відкритих джерел. Дані щодо вартості та власників артоб’єктів можуть змінюватись та оновлюватись в процесі верифікації. Зазвичай підсанкційні субʼєкти намагаються приховати володіння такими активами. Процес актуалізації інформації досить складний, бо офіційних даних щодо прямих власників обʼєктів мистецтва не існує, формально це можуть бути їхні родичі, або ж власник може змінюватися кілька разів в короткі проміжки часу тощо.

Розділ “Війна і Мистецтво” перебуває в стадії наповнення та вдосконалення, незабаром з’являться функції фільтрування інформації за категоріями тощо.

Нагадаємо, що від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну НАЗК разом з Міністерством закордонних справ України (МЗС), Службою безпеки України (СБУ), Міністерством юстиції України та іншими інституціями почало роботу над формуванням санкційних списків росіян, причетних до розв’язання війни проти нашої держави.

Роль НАЗК у санкційній політиці передбачена в Дорожній карті індивідуальних санкцій, https://www.president.gov.ua/storage/j-filesstorage/01/14/45/812b97f8c92c6ffdf37b809fd9b828d4_1654499082.pdf розробленій Стенфордською міжнародною робочою групою з російських санкцій. https://fsi.stanford.edu/working-group-sanctions

Конфлікт інтересів: серпневі протоколи та рішення судів, ухвалені за матеріалами НАЗК

Конфлікт інтересів є основою більшості корупційних злочинів та правопорушень. Не всім посадовцям вдається уникнути суперечностей між особистими інтересами та посадовими обов’язками. У серпні Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) склало низку протоколів щодо таких зловживань. Їх скеровано на розгляд місцевих судів, а за кількома попередніми матеріалами отримано рішення.

Так, минулого місяця НАЗК склало протокол за вчинення адміністративних правопорушень стосовно начальника відділу одного з Департаментів Державної податкової служби України. Перебуваючи на своїй посаді, він одночасно був директором кількох приватних підприємств.

Крім того, НАЗК склало та направило до Херсонського міського суду адміністративний протокол стосовно колишнього заступника начальника відділу одного з управлінь Херсонської обласної державної адміністрації. Він всупереч обмеженням, передбаченим Законом України «Про запобігання корупції», певний час входив до складу виконавчого органу приватного підприємства, що має на меті одержання прибутку.

У серпні також було ухвалено кілька судових рішень про адміністративні правопорушення за протоколами НАЗК.

Так, Тернопільський апеляційний суд залишив без змін постанову Тернопільського міськрайонного суду у справі, за якою начальника одного з відділів обласного Управління Державної служби України з питань праці було визнано винним у вчиненні адміністративних правопорушень та накладено штраф у 3400 грн. Конфлікт інтересів полягав в тому, що чиновник взяв участь в оцінюванні своїх власних знань.

Савранський районний суд, дослідивши складений НАЗК протокол і позиції сторін, визнав винним у вчиненні корупційних правопорушень керівника апарату Любашівського районного суду Одеської області. В його підпорядкуванні перебували двоє близьких родичів: рідний брат, з яким він одноособово укладав цивільно-правові договори та підписував акти прийому послуг, а також дядько, який за його наказами отримував премії та позитивні висновки щодо оцінювання результатів роботи. Таким чином апеляційна інстанція підтвердила, що керівник апарату суду діяв в умовах реального конфлікту інтересів, за що має сплатити штраф у 3400 грн.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора